Η αγορά λιανικής πώλησης τροφίμων και η ιδιωτική ετικέτα στην Ολλανδία

Η αγορά λιανικής πώλησης τροφίμων και η ιδιωτική ετικέτα στην Ολλανδία

 

Tα τελευταία δέκα χρόνια η αγορά λιανικής πώλησης τροφίμων στην Ολλανδία αυξήθηκε κατά 30% και το 2016 ο τζίρος στον τομέα ανήλθε σε 36,1 δις ευρώ. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των τριών μεγαλυτέρων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, Albert Heijn, Jumbo και Superunie, είναι πάνω από 80%.

 

Ωστόσο, η αγορά παραμένει διάσπαρτη, καθώς η Superunie αντιπροσωπεύει 13 ανεξάρτητες εταιρείες λιανικής πώλησης και καλύπτει την αγορά με περισσότερα από 1.500 καταστήματα έχοντας συνολικό μερίδιο αγοράς σχεδόν 30%. Ένα χαρακτηριστικό της ολλανδικής αγοράς είναι το μέγεθος του δικτύου πώλησης των φαρμάκων.

 

Με κύκλο εργασιών 3,5 δις ευρώ κατέχει ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων προϊόντων προσωπικής φροντίδας και φαρμάκων που πωλούνται απευθείας στον καταναλωτή χωρίς ιατρική συνταγή μέσω των σούπερ μάρκετ.

 

Η ιδιωτική ετικέτα στο λιανικό εμπόριο τροφίμων έχει ωριμάσει τα τελευταία 10 χρόνια και το 2017 το μερίδιο αγοράς ανήλθε σε 26,6%.

 

Ωστόσο, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι στο ποσοστό αυτό δεν περιλαμβάνονται οι εκπτωτικές εταιρίες λιανικής πώλησης Aldi και Lidl με μερίδιο αγοράς 7% και 10,3% αντίστοιχα.

 

Δεδομένου ότι αυτές προσφέρουν σχεδόν αποκλειστικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το συνολικό μερίδιο αγοράς ιδιωτικής ετικέτας φτάνει περίπου το 42%.

 

Η μελέτη

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.